Lakásriasztó
A lakásriasztó rendszerek fő elemei a következők
Riasztó központ: A riasztóközpont feladata az egyes érzékelők, kezelők, kártyaolvasók, hang és fényjelzők működésének kontrollálása és a jelzések továbbítása a kommunikátor felé. A riasztó központ a programozása alapján kezeli riasztó rendszer telepített eszközeit. A riasztó központ bővíthető vezeték nélküli bővítő modullal ezáltal képes a vezeték nélküli eszközök kezelésére is.
Kezelő egység: Segítségével lehet ki és be kapcsolni, programozni a riasztó központot és megnézni a rendszer üzeneteit, riasztásait, hibaüzeneteit.A kezelő lehet ledes, ikonos, szöveges, érintőképernyős kivitelű és akár lehet benne kártyaolvasó is beépítve.
Riasztó doboz: A riasztó központot, transzformátort, akkumulátort, tamperkapcsolót, doboz zárat helyezzük el benne. A transzformátor feladata hogy a riasztóközpont a működéshez megfelelő feszültséget kapja meg, az akkumulátor biztosítja hogy áramkimaradás esetén is 100%-osan működjön a riasztó rendszerünk, a tamper kapcsoló pedig a riasztó állapotától függetlenül riasztást kezdeményez ha valaki kinyitja a központ dobozát.
Érzékelők: A környezet valamilyen változását érzékelik (az érzékelő típusától függően) és továbbítja ezt a változást a riasztóközpont felé. Az érzékelőknek sok típusa van és sokféleképpen is csoportosíthatóak. A legsűrűbben használt érzékelők: Mozgásérzékelő, nyitásérzékelő, Üvegtörés érzékelő, füstérzékelő, rezgésérzékelő, vízérzékelő, CO érzékelő, infrasorompó, kültéri érzékelők, pánik jelző eszközök. Ezen eszközök lehetnek vezetékes és vezeték nélküli kivitelűek is.
Hang és fényjelzők: Hang és fényjelzéssel jelzik, hogy valamelyik érzékelőnk riasztást generált. Lehet beltéri és kültéri kivitelű is. A jelzés hangja egyes típusoknál állítható. A kültéri kivitelűekben általában van saját akkumulátor is, ezáltal akkor is jelez ha szabotálják (elvágják a vezetékét vagy szétszerelik, leszedik a helyéről.)
Kommunikátor: Feladata a riasztórendszer jelzéseinek továbbítása a távfelügyeleti diszpécserek felé vagy az ügyfél által megadott telefonszámokra. A kommunikáció történhet analóg telefonvonalon, GSM/GPRS átjelzőn vagy rádiós átjelzőn keresztül.
Állapotjelzők: Feladata a riasztó rendszer állapotának visszajelzése az ügyfél vagy a külső szemlélődők felé. Elhelyezhető a kültéri szirénában vagy az ügyfél által látható helyen.
Akkumulátor: Feladata a riasztó rendszer megfelelő működése áramszünet esetén, illetve a kültéri hang és fényjelző működtetése szabotázs esetén.
Pánikjelző: Feladata a riasztó rendszer segélykérő jelzésének küldése. A pánikjelző lehet vezetékes nyomógomb vagy vezeték nélküli pánikjelző gomb valamint a kezelő billentyűiről is indítható pánik jelzés.
Vezeték nélküli bővítő: Feladata a vezetékes riasztórendszer vezeték nélküli eszközökkel való bővítése. Segítségével a már meglévő vezetékes riasztórendszerünk kibővíthető vezeték nélküli érzékelőkkel, távirányítókkal, kezelőkkel és hangjelzőkkel.
Segítünk! Állandóan, tehát az esti órákban és hétvégén is!
Telefonos ügyfélszolgálatunk a hét minden napján elérhető reggel 8 és este 20 óra között a
+36 70 750 0 750 -es ügyfélszolgálati telefonszámunkon, szerződéses ügyfeleink pedig
a nap 24 órájában kaphatnak segítséget kollégáinktól.